Samarkand, de kracht van woorden

samarkand

De kracht van woorden of beter gezegd een plaatsnaam in dit geval. Samarkand. Klinkt exotisch vind je niet? ​Ik krijg er in elk geval direct een beeld bij. Een ​naam uit een sprookje. ​In eerste instantie geen idee dat deze plaats in Uzbekistan is. Gelegen op de Zijderoute tussen China en de Mediterrannée en een van de vroegst bewoonde steden in Centraal Azië.

Wij besloten er naar toe te gaan. Een 11-daagse rondreis naar Uzbekistan om deze stad eens met eigen ogen te bekijken. In combinatie met de steden Khiva, Bukhara en Tashkent. En daar hebben we geen spijt van gekregen! Prachtige islamitische architectuur, super vriendelijke mensen en goed eten.

Daarmee zie je dat 1 woord een grote actie, in dit geval de verkoop van een rondreis tot gevolg had. Datzelfde zie je met namen voor bijvoorbeeld workshops of je website.
Hoe duidelijker en aansprekender de naam, hoe meer kans je hebt op belangstelling en een verkoop.

Kies een website naam die vertelt wat je aanbiedt

Zorg er zoveel mogelijk voor dat jouw websitenaam de lading dekt van dat wat je aanbiedt. Dat je workshop naam duidelijk maakt wat je deelnemers voor resultaat krijgen.

Ook een handige tip… leg je eigen naam vast, liefst met de .nl extensie als je in Nederland woont.

​Op zoek naar een goede naam​ voor je website, ​product, dienst of workshop?

​Twee weten meer dan één. Een brainstormsessie helpt je uit de brand. Boek ​1 uur persoonlijk of telefonisch sparren via ​tekst@nickybeentjes.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *